تعویض شیرآلات ساختمان و رادیاتور

یک آشنایی ساده با شیرآلات ساختمان و طریقه کار و عمل آنها خیال شما را از بابت هزینه های اضافی برای تعویض آنها آسوده می کند، در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما کاربران گرامی توضیحاتی از شیرآلات ساختمان و تعویض آنها بیاوریم.

شیرآلات چیست؟

قطع کننده و وصل کننده های جریان آب که در انتهای لوله های آب مجتمع قرار گرفته اند و وظیفه ی تنظیم و ترکیب و توزیع آب گرم و سرد را برعهده دارند، شیرآلات در طرح ها و انواع مختلفی در آشپزخانه، سرویس های بهداشتی حمام و توالت و سایر مکان های مورد نیاز نصب می شوند.

از اقسام قدیمی و جدید شیرآلات می توان نوع ساده، کلاسیک، پدالی، چشمی و اهرمی را نام برد که هریک بسته به انتخاب شما در رنگ و ظاهر و نمونه های مختلف با قیمت ها و مزایا و معایب مخصوص به خود وجود دارند و همچنین برندهای مختلف ایرانی و خارجی از شیرآلات در بازار موجود است.

آلیاژهای شیرآلات از جنس فلز برنج و سرب خشک هستند که روکش آنها متفاوت است، روکش های به کار رفته معمولا از جنس برنز، مس، استیل و برنج هستند.

 

چرا شیرآلات ساختمان تعویض می شوند؟

اگر در احداث ساختمان از شیرآلاتی با جنس قوی و مستحکم استفاده شود تا سالهای متمادی نیازی به تعویض آنها نیست اما معمولا پس از گذشت چندسال از استفاده به دلیل پوسیدگی، زنگ زدگی، خرابی، نشتی آب و سایر موارد نیاز به تعویض شیرآلات است در برخی موارد تنها با تعویض مغزی مشکلات شیرآلات ساختمانی برطرف می شود و احتیاجی به تعویض و پرداخت هزینه های جاری آن نیست.

با استفاده از ضد رسوب های الکتریکی از از زنگ زدگی و پوسیدگی شیرآلات منزل خود جلوگیری کنید.

از دلایل دیگر تعویض شیرآلات زیبایی و آراسته کردن محیط است، همیشه طرح ها و سبک های شیرآلات در حال تغییر هستند و اگر قصد زیبا کردن آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی منزل خود را دارید تعویض شیرآلات قدیمی با شیرآلات اهرمی توصیه ماست.