سرویس و تعمیر پکیج

پکیج دیواری بهترین جایگذین برای شوفاژخانه

پکیج دیواری چیست؟ چه مزایایی دارد؟

به وسیله پکیج دیواری می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج دیواری می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آبگرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود.

در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده است. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال می کنند، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بیشمار پکیج دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به گونه ای که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود.
پکیج دیواری معمولا داخل آشپزخانه و یا آبدارخانه بر روی دیوار نصب می شود . که جهت ایجاد ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده شود. بدین گونه هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین می گردد و خطری ساکنین را تحدید نخواهد کرد.

از جمله مصارف پکیج گرم کردن خانه یا ساختمان های تجاری با استفاده از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت.
عملکرد پکیج در حالت تابستانی چگونه است؟
در این حالت هنگامی پکیج شروع به فعالیت می کند که نیاز به آب گرم باشد، این عملیات به صورت اوتوماتیک انجام می شود . هنگامی که شیر آب گرم باز می شود ، سنسور فشار ،مشعل را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود.این دستور از طریق برد کنترل الکترونیک صادر می شود .مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله فورا آب گرم را تولید می کند.
عملکرد پکیج دیواری در حالت زمستانی چگونه است؟
وضیفه پکیج آبگرم در فصل زمستان متفاوت است. چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. وقتی شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این موقت است و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.

 

مزایای استفاده از پکیج نسبت به موتورخانه های حرارت مرکزی چیست ؟
استقلال مصرف‌کننده
معافیت مصرف‌کننده از هزینه شارژ و نگهداری سیستم‌های مشترک
در دسترس بودن پکیج شوفاژدیواری: به دلیل نصب در آشپزخانه و دسترسی آسان به آن، امکان تنظیم دستگاه مطابق با سلیقه و نیاز مشتری و سهولت استفاده (بدون نیاز به رفت و آمد به خارج از واحد) همراه با افزایش رفاه مشتری وجود دارد.
کاهش هزینه‌ مشترک: به دلیل عدم استفاده از سیستم مشترک، در صورت وجود واحد خالی در ساختمان و یا در هنگام سفر، اجباری برای پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.
مدیریت واحد دستگاه:‌ هر زمان از سال امکان روشن یا خاموش دستگاه و کم یا زیاد کردن درجه آن وجود دارد.
کاهش هزینه گاز مصرفی: با توجه به راندمان بالا و مصرف کمتر گاز، از افزایش تصاعدی هزینه گاز ساختمان جلوگیری می‌شود.
کاهش هزینه تعمیرات: هزینه نگهداری لوله‌ها، اتصالات و همچنین هزینه عایق کاری به علت کوتاه تر بودن مسیر لوله‌کشی کاهش می‌یابد.
بهترین مدل پکیج شوفاژدیواری کدام است؟

هر مدل برای شرایط خاصی طراحی شده است.
مدل مناسب با توجه به نیاز مشتری، شرایط ساختمان، مصالح به کار رفته شده و منطقه آب و هوایی محل نصب مشخص می‌شود.برای مثال پکیج های مخزنی جهت نصب در مناطقی که رسوبات آب زیاد است و یا از دستگاههای هوایی استفاده شده است پیشنهاد میشود.

تفاوت پکیج‌های شوفاژ دیواری مدل محفظه احتراق بسته (فن دار) با پکیج‌های شوفاژدیواری معمولی چیست؟
تفاوت این مدل محصول با مدل‌های معمولی پکیج شوفاژ دیواری این است که محفظه احتراق این نوع مدل‌ها بسته است و عمل تخلیه دود و مکش هوا از طریق یک دودکش دوجــداره مخصــوص صــورت می پذیرد. این مدل‌ها به یک فن نیز مجهز می باشند تا به کمک دودکش دوجداره، هوای لازم برای احتراق را از فضای آزاد به دستگاه برساند و گازهای ناشی از احتراق را به فضای آزاد هدایت نماید. به این ترتیب کیفیت هوای محل نصب نیز حفظ می گردد.

 

آیا مدل های فن دار پکیج‌ شوفاژ دیواری در صورت قطع برق و از کار افتادن فن، ایمنی لازم را خواهند داشت؟
بله, در هنگام قطع برق جریان گاز نیز قطع شده و ایمنی لازم را به وجود خواهد آورد.

در حال حاضر از موتورخانه مرکزی استفاده می کنیم، آیا برای جایگزینی آن با پکیج شوفاژدیواری نیاز به تغییر در لوله کشی داریم؟
بله، لازم است لوله کشی از رایزرهای مربوط به موتورخانه کور شود و لوله کشی های رفت و برگشت در داخل واحد به پکیج شوفاژدیواری وصل شوند.همچنین می توان از پکیجهای موتورخانه ای با راندمان بیش از ۱۰۷ درصد استفاده نمود که نیاز به تغییر لوله کشی نیز نمی باشد.

نصب رایگان شامل چه مواردی می‌باشد؟
نصب دستگاه روی دیوار، نصب اتصالات مربوط به لوله کشی آب و شیلنگ گاز منزل و اتصال لوله های دودکش به مسیر دودکش منزل لوله کشی آب و گاز بخشی از تاسیسات منزل مشتری بوده و لازم است که از پیش آماده باشند، در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه خواهند بود.
هزینه آمدورفت سرویسکار مجاز به عهده مشتری است.